Winnerbäck på Löfberg Lila Arena, Karlstad



Ute i den kalla höstkvällen har snöflingorna sakta börjat falla och lagt sig på backen utanför Löfbergs Lila Arena i Karlstad. Inne råder en helt annan stämning, Lars Winnerbäck entrar scenen efter förbandet Andreas Grega, publiken är som galna och aldrig trodde jag 3500 personer skulle lyfta Arenan på detta sättet.

Efter ett maffigt intro drog han igång med "Järnvägsspår", förstaspåret på nya plattan "Tänk om jag ångrar mig, och sen ångrar mig igen".

Redan ifrån början är publiken i toppform, och den ena efter den andra försöker dom överrösta varandra. Många av låtarna kommer från nya plattan som tex. "Järnvägsspår", "Kedjebrev", "ett sällsynt exemplar", "Jag får lixom ingen ordning",
men även gamla favoriter som "Hugger i sten", "Solen i ögonen", "kom ihåg mig" och "om du lämnar mig nu", som han denna gång fick hjälp av Anna Stadling, det ända som gör att jag inte kan ge denna konsert en 5:a är att den skulle ha varit utomhus en varm sommarkväll med en kall öl i handen, En Toppenkonsert :-)

  

Recensionen kommer inom kort även att finnas under "nöje" på Hemsidan, och samtliga bilder från konserten


Kommentarer
Postat av: Nathalie

Håller med. Det var sommar, ute och varmt när han spelade i Ransäter ifjol.! :D Men fy fan va bra han är. :) Gillade förbandet också. :)

2009-11-05 @ 22:31:24
Postat av: Tony (Fotograf Heavens.se)

Ja verkligen, förbandet var grymt bra, lite Imperiet och Ebba grön stuk över dom :-)

2009-11-05 @ 22:36:45
URL: http://lifeofheaven.blogg.se/
Postat av: Sofia

Tack för din fina kommentar! :) Är du ett Winnerbäck fan? :)

2009-11-05 @ 23:05:56
URL: http://flashess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0