Älskade Mormor

En del kanske redan har hört och sett att min Mormor gick bort igår, hon fick Hjärtinfarkt och ringde själv ambulansen som fick köra henne först till Sjukhuset i Arvika där dom skulle försöka stabilisera henne lite, på vägen fick hon hjärtstillestånd, men återfick medvetandet och även pratade med ambulanspersonalen, sedan fördes hon direkt från Arvika till Karlstad, hon fick hjärtstillestånd igen, men dom lyckades få igång hjärtat igen, men hon fick aldrig tillbaka medvetandet något mer, och på sjukhussängen i Karlstad tog hon sitt sista andetag klockan 15.40 igår den 8/1, min mormor tänkte alltid på alla andra i första hand, så när ambulanspersonalen frågade om dom skulle ringa till Mamma sa Mormor, Nej hon har jobbat natten så hon sover, låt henne sova, hon tog med sig två par tofflor till sjukhuset, hon trodde nog inte själv att hon var så dålig som hon var, därför fick vi inget veta förrän Jenny gick dit vid ca 12 och skulle fråga om Mormor kunde passa Izabella medans Jenny skulle fixa med hästarna, men då var ju inte Mormor där, när mamma sedan kom dit såg dom att det låg kvar några sprutsaker från ambulanspersonalen, då förstod Mamma direkt och ringde Sjukhuset och fick reda på att Mormor var på väg dit. Mormor hade ringt vid 11 tiden till sjukhuset
Varför kunde du inte ha hört av dig Mormor så någon av oss hade kunnat åka med dig? Istället för att du skulle vara ensam :-(
Klarade inte sova så mycket inatt, vet att jag drömde om dig, men kommer inte ihåg vad, att jag aldrig kommer ihåg vad jag drömmer *suck*


Kommentarer
Postat av: Renée

aaaw, jag beklagar :/

2010-01-09 @ 10:45:25
URL: http://reneesmedhult.blogg.se/
Postat av: storasyster

Tigerskrutten..vi får tänka på att nu bakar hon kake till morfar som skruvar på bilar i himlen, stor kram till er alla!

2010-01-09 @ 11:59:17
Postat av: (¯`¬•» ★ J O N N A ★

Nee uh :( Jag blir tårögd när jag läser sånt här.. :( rip din mormor.



Svar; Nä precis.. men skulle vi skaffa en hund till skulle det bli för mycket, hujamej! Ouch.. näe, det värsta är att när man varit ledig så har man ju vant sig med andra rutiner osv, än dom man har när man jobbar.. sen ska man gå tillbaks till allt, det är aldrig kul :)

2010-01-09 @ 16:20:33
URL: http://thisney.blogg.se/
Postat av: Jenny

dom fick inte igång hjärtat i ambulansen utan dom gjorde hjärtlungräddning i ambulansen på väg till karlstad och fortsatte när dom kom fram med det gick inte... :(

2010-01-09 @ 18:18:04
URL: http://caspadia.blogg.se/
Postat av: ˙·٠•●♥ S O F I E - welcome to my world of beauty ♥●•٠·˙

Beklagar, jag finns mer er alla, familjen Ryman <3

2010-01-10 @ 15:27:14
URL: http://sofiehurtig.blogg.se/
Postat av: Evelina

Fy aldrig roligt när något sådant händer någon man håller så kär.

Jag hoppas du inte mår allt för dåligt, säg till om det skulle vara något.

Mina tankar finna iaf hos er.

2010-01-13 @ 15:01:53
URL: http://lifeofeve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0