Min Mormor


Mormor

Många vet kanske att Mormor betydde väldigt mycket för mig, men kanske inte varför, därför tänkte jag berätta.
Oj känns som detta kommer bli ett långt inlägg...
När vi flyttade hit från Stockholm när jag var 2 år gammal jobbade mamma väldigt mycket, och skift, så det blev Mormor som tog mycket hand om mig, Mormor och Morfar hade ett stor hus så jag och mamma bodde hos dom i några år tills Mamma köpte sig ett eget hus precis bedvid deras hus, ca 100meter ifrån (Bara en hästhage emellan).
Mormor skickade mig till skolan på morgonen och jag åt där osv, när jag var liten tyckte jag mycket om att skriva och rita, så efter skolan blev det att jag satt hos Mormor och skrev böcker, och målade, Mormor har sparat allt tror jag =)
Mamma brukade bli lite sur för Mormor sa att halva jag var hennes, hon kände väl lite så.
Mormor var min kompis, och var det nån som kunde allt om Kiss och andra 80 tal hårdrocksgrupper så var det hon, jag lärde henne allt :-)
Redan då kallades hon stålmormor, hon körde moped till affären och handlade ända fram tills nu när hon var 82 År. Dom flesta kompisarna som följde med hem efter skolan glömmer nog inte hennes Chocklad och smörgås som hon alltid lagade till oss.
När jag var i ca 10 års ålder blev Morfar förtidspensionerad och det var ju perfekt, en till kompis som kunde sysslesätta mig, bli min boxningspartner och bygga mopeder och bilar åt mig. Han följde med mig till Crossbanan när jag skulle köra cross osv, och vi bodde ju helt underbart, 50meter från sjön, så vi var mycket ute på sjön och åkte båt och Mormor följde med och badade.
Morfar dog för 6 År sedan och ända till slutet hjälpte han mig mecka med bilar och allt han kunde, han var duktig på det mesta.
Det är nog efter Mormor jag ärvt mitt intresse för fotografering, hon fotade allt, jag tror hon har nästan ett hundratal album, och nu har jag lovat henne att överta all fotografering åt henne :-)
Även på senare år har jag och Mormor haft en jättebra relation, jag har försökt vara där så ofta som möjligt, har nästan blivit en gång i veckan för det mesta
Så här är lite varför dom betytt så mycket för mig, och var glada att jag har skrivit detta, hade Mormor skrivit hade det tagit er 34 År att läsa det :-)


Mormor och Morfar


Kommentarer
Postat av: Jenny

så sant. mormor hade aldrig kunna skrivit så här kort. hon berättar ju allt in i minsta detalj.



är så tomt utan henne här hemma...

2010-01-09 @ 19:30:02
URL: http://caspadia.blogg.se/
Postat av: Linnea

Vad fint skrivet, jag önskar att jag hade fått träffa min mormor och min farfar, och jag önskar att min farmor bott närmare så vi kunnat träffas oftare. Jag beklagar din sorg och lider med dig. Det finns inget som kan fylla den tomhet som följer efter att ha förlorat en nära vän. Men jag hoppas ljuset faller på dig och att du kan fortsätta din vandring stärkt.



Ha en fin afton,

Linnea

2010-01-09 @ 19:58:01
URL: http://thewhitecarnation.blogg.se/
Postat av: (¯`¬•» ★ J O N N A ★

Fina minnen är bra ju :)



Svar; ja verkligen.. så länge hunden inte har gjort någon skada, så kan dom väl lika gärna ge ägarna en varning eller lite böter eller vad som helst :O

2010-01-10 @ 19:42:25
URL: http://thisney.blogg.se/
Postat av: Linnea

Medmänsklighet och empati är viktigt tycker jag! Jag ska själv på begravning om ett par veckor, det är inte något man ser fram emot direkt.



Roligt att du gillade mina hundar, ja de är små juveler i tillvaron. De har en hel hemsida om bara sig själva och det mesta på bloggen handlar om dem! =)



Ha en bra kväll!

Linnea med hundarna

2010-01-12 @ 19:53:26
URL: http://thewhitecarnation.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0