Heart of a Soul Surfer



Bethany Hamilton började att surfa när hon var 3-4 år gammal och var en riktig vattenbaby, hennes största önskan var att bli surfproffs, hon var ung och mycket lovande, men när hon var 13 år gammal hände något, när hon var ute och surfade och låg på magen på surfbrädan och paddlade med armarna, blev hon attackerad av en stor Tigerhaj som tog hennes hela vänsterarm, hon förlorade 60% av sitt blod och fördes i ilfart till sjukhuset för en akut operation, men Bethany var inte villig att ge upp sin dröm, redan efter den första akuta operationen frågade hon lägaren när hon kunde börja surfa igen, och Bethany gav inte upp. Bara en månad efter hajattacken var hon tillbaka på surfbrädan, ytterligare två månader senare tävlade hon igen. 2007 blev hon professionell surfare – bara fyra år efter att hon förlorat hela sin arm. Nu igår hade filmen om hennes liv premiär "Soul Surfer", 21 år gammal poserade hon på röda mattan under filmens galapremiär i går. Bethany är klädd i en kort guldfärgad klänning och matchande skor. Hon har en vältränad kropp, som saknar en arm.
– Mitt liv har varit en fantastisk resa. Jag hade aldrig kunnat föreställa mig det här, säger Bethany Hamilton.

I filmen spelar 17-åriga Anna Sophia Robb rollen som Bethany Hamilton, och hennes föräldrar gestaltas av Helen Hunt och Dennis Quaid.

För mig som älskar Hajar och surffilmer ser jag verkligen fram emot denna film, tror att detta kan vara en grymt bra film som är verklighetsbaserad


Kommentarer
Postat av: Johan

Verkligen ingen dålig tjej det.. MAn ska tro på sina drömmar onekligen :)

2011-04-04 @ 18:03:25
URL: http://hawkjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0