Avåkningar, vurpor och krossade pungkulor

Igår var det heta ämnet i media cyklisten från Tranås som blev stoppad på storgatan i en fartkontroll i 58km/t och fick 1500kr i böter för fortkörning, jag blev genast frustrerad och undrade hur faan kommer man upp i den hastigheten på cykel?
Efter många avåkningar, vurpor och krossade pungkulor så fick jag till slut ge upp försöket att komma upp i en sådan hastighet.
Idag kan man till min stora glädje läsa i tidningen att närpolischefen i Tranås bekräftar att detta är en bluff, han har inte hört talas om att något sådant skulle ha skett och någon hastighetskontroll vid den nämnda platsen har dom inte haft under hela året.
Men tro inte att ni kan pusta ut än, cyklar och barnvagnar räknas som fordon och får därför inte färdas snabbare än 50km/t inom tättbebyggt område, har ni däremot Skateboard, rollerblades eller rullskidor är det okej.
En bil har ju enligt lag skyldighet att ha en fungerande hastighetsmätare, hur skall du kunna kolla hastigheten på en cykel?
Jag ser ingen annan utväg att införa ytterligare lagar, hastighetsmätare på barnvagnar och cyklar och körkort för dessa


Kommentarer
Postat av: Johan

Sv: Ja det är den onekligen :)

2011-06-13 @ 20:01:09
URL: http://hawkjonsson.blogg.se/
Postat av: Erik Nygren

Jag har cyklat i 59km/h en gång.. I nedförsbacke då iofs.. Det är mitt rekord.. :)

2011-07-06 @ 08:22:13
URL: http://eriknygren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0