Mormor

Idag för två år sedan gick min Mormor bort, jag glömmer aldrig samtalet när jag satt på jobbet och fick reda på att Mormor hade fått åkt in till sjukhuset med ambulans pga hjärtat. Min syster gick över till Mormor för att höra om hon kunde passa Izabella när hon fixade stallet, men Mormor var inte där, Mormor hade själv ringt till ambulansen som hade kommit och hämtat henne, ambulansen frågade om hon hade någon som dom kunde ringa till, men det gick inte för Mamma hade jobbat natt och Mormor ville inte att dom skulle ringa och väcka henne, så typiskt Mormor att alltid tänka på alla andra i första hand.
Efter flera hjärtstillestånd och upplivningsförsök så somnade hon in kl 15.40 i Karlstad. När vi begav oss till Karlstad hade vi redan fått beskedet att hon hade somnat in, det var bland dom tyngsta dagarna i mitt liv.
Så idag var vi och tände ljus och lade blommor på Mormors grav och så gick vi naturligtvis och tände ett ljus för Morfar också i minneslunden där han ligger.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0