Whiii älskar skatteverket idag

Idag kollade jag skatteverkets hemsida och där står det nu att senast Fredag vecka 23 skall dom som deklarerat via nätet få tillbaka skattepengarna. Jag trodde det var till midsommar, men dom har nog ändrat det, pengarna är mer än välkomna :P

Utdrag från skatteverkets sida

Skattekonto och slutlig skatt

När får jag mina skattepengar?
Du kan få dina skattepengar i juni (vecka 23) om du är löntagare, pensionär eller enskild näringsidkare och har deklarerat via Internet, mobil, sms eller telefon.

För att få dina skattepengar i juni måste du dessutom senast den 2 maj ha anmält ett mottagarkonto, det vill säga ett bankkonto där vi kan sätta in dina pengar. Om du har e‑legitimation kan du från och med den 5 juni logga in på vår e‑tjänst Skattekonto och se om du får pengar tillbaka.

Även om det i vår e‑tjänst Skattekonto står att pengarna är utbetalade kanske de ännu inte finns på ditt bankkonto (mottagarkonto). Pengarna kommer dock att finnas på ditt bankkonto senast på fredag vecka 23. Det är din bank du ska vända dig till för att kontrollera om pengarna har kommit in.

Slutskattebeskeden skickas ut runt en vecka efter att pengarna betalas ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0