Bättre bilder för blogg och webb



Ligger hemma och är sjuk, så jag tog fram min nya skiva som jag fick för några dagar sen från Moderskeppet, en ny videokurs som heter bättre bilder för blogg och webb, lärare är Anders Jensen en av sveriges främsta photoshoppare, så denna kurs har jag nu kollat igenom, en helt suverän kurs

Ett foto, som går direkt från kameran till din webbplats, ser ofta platt och oskarpt ut. Photoshop är ett nödvändigt mellansteg för att få bilder med stuns och skärpa.

Bättre bilder för blogg och webb lär dig hur du gör, utan omvägar och direkt med praktiska tillämpningar i Photoshop. Utan specifika förkunskaper lär du dig förbereda bilder för webben som sticker ut och väcker uppmärksamhet. Oavsett om du ska publicera dem på din egen blogg, på en webbsida eller på ditt företags sajt.

Du kommer snabbt och enkelt lära sig att välja rätt bildformat, rätt färgrymd och rätt inställningar för uppladdning på webben. Utöver det lär du dig en serie expertknep för att enkelt bildbehandla bilden så att den står ut mer. Du kommer bland annat att lära dig:

  • Skapa snygga svartvita bilder
  • Göra ramar
  • Ta bort färgstick och jobba med färgtoningar
  • Göra avrundade hörn och skuggningar
  • Märka din bilder med signaturer och vattenmärkningar
  • Skapa kollage

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0