Så irriterad på hantverkare/tekniker som inte kan ett skit!

För er som inte vet vad det handlar om så har jag haft problem med att min jordfelsbrytare i köket löser ut ibland, hade en duktig elektriker hemma som konstaterade att det var fel å min Kyl/Frys som jag köpte i våras, efter uppmätning visade sig att chassit var strömförande 220V, detta innebär att hade jag tagit i diskbänken och samtidigt i kylen/frysen så hade det varit direkt livsfarligt, detta kylskåp kommer ifrån Samsung som tog min felanmälan på största allvar, dom skulle skicka en servicetekniker från ett företag i Säffle som var närmast, när denna gubbe kom luktade det sprit av honom och jag fick visa honom hur mätinstrumentet fungerade, och han stod i telefon och pratade med sin support hela tiden, han medgav att det var ett fel på skåpet, men inget allvarlig eftersom det inte var spänningen i sig som var farlig, utan strömstyrkan och den var så pass låg att det inte var någon fara, men dom skulle prova att byta ut ett litet kretskort i skåpet i slutet utav veckan.
Jag kontaktade min elektriker och berättade vad teknikern hade sagt, han blev rent ut chockad av detta uttalande, jordfelsbrytaren bryter på 30 mA vilket är en direkt livsfarlig strömstyrka och han tyckte ej jag skulle använda skåpet förrän detta var åtgärdat.
Jag kontaktade Samsung igen och berättade om den oseriösa teknikern, och jag blev väl bemött och dom skulle ta itur med detta företag direkt och jag skulle få en annan som kom och tittade på skåpet.
Nä fy faaan säger jag för oseriösa folk som jobbar med sånt som kan innebära livsfara för folk!! Denna person kommer inte hem till mig något mer, det är tur man jobbar inom elektronikbranchen så man kan svara för sig iaf.


Kommentarer
Postat av: ♥ Jenny ♥

ja herregud...

2011-12-15 @ 23:50:43
URL: http://caspadia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0